Jaaroverzicht 2018 | De beste trouwfoto’s van het jaar

Het is zo leuk om dit te maken, maar bijna gekkenwerk.

Op alle bruiloften die we hebben mogen fotograferen worden er in totaal zonder overdrijven meer dan 200.000 foto’s geschoten. De eerste selectie vindt dus plaats voor het nabewerken van elke bruiloft. Daarvan wordt die selectie tot in de kleinste details nabewerkt om de look & feel te geven die kenmerkend is voor Alvafotografie (lees hiervoor onze visie op onze fotografiestijl). Die selectie wordt volledig nabewerkt opgeleverd. Maar in die selectie zitten hele mooie foto’s én de absolute pareltjes. Deze worden in 2 afzonderlijke gallery’s gedaan en zo gestuurd naar onze bruidsparen. Maar dan zijn we er nog niet…

Vervolgens gaan we aan de slag met het album. Je wil immers dat de foto’s tastbaar worden en een gedrukte foto heeft een wezenlijk andere impact dan een foto op een (vaak niet gekalibreerd) scherm. Dus…..dat is weer een selectie.

Als je dan eindelijk na de ruim 30 bruiloften alle reportages hebt opgeleverd. Dan is het supertof om een Highlights film te maken met de absolute toppers van het jaar. Alle foto’s die per foto er uit springen door creativiteit, emotie, compositie, licht of moment. De foto’s waar ik het meest trots op ben. Maar vooral de foto’s waarvoor we dankbaar zijn dat we die mochten schieten. Dat we vertrouwd werden om deze unieke en persoonlijke gelegenheden van zo dichtbij te mogen meemaken en te vereeuwigen.

Die selectie, die foto’s, die staan hieronder. Geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar het lijkt te zijn gelukt. Vinden jullie ook? Zet je geluid lekker hard en kijk snel!

Wil je meer foto’s zien van 2018? Dat kan hier. Of als je enthousiast wordt van dit soort video’s kun je hier klikken voor de Highlights van 2017!